آخرین اخبار

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از لغزش آزادکاران و امیدواری به قهرمانی فرنگی‌کاران نوجوان ایران

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی نوشت که ایران در تلاش است در مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال در فرنگی باز هم قهرمان شود.

اشتراک گذاری
05 مرداد 1402
کد مطلب : 6397

به گزارش خبرگزاری فارس، از هفته آینده ستارگان آینده کشتی در مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال در استانبول حضور خواهند داشت و آمریکا، ایران و ژاپن امیدوارند به ترتیب از عنوان تیمی خود در کشتی آزاد، فرنگی و بانوان دفاع کنند.

آمریکا در سال‌های اخیر یک کشور قدرتمند در مسابقات رده سنی بوده به طوری که این کشور در سال ۲۰۲۱ دوم شد و در سال ۲۰۲۲ در رم عنوان قهرمانی را به دست آورد. ایران که به طور سنتی کانون و مهد کشتی است، ممکن است در کشتی آزاد دچار لغزش شده باشد اما بر سبک فرنگی مسلط شده بنابراین علاقمند است بار دیگر عنوان قهرمانی را کسب کند.

اما اتفاقات و نتایج سال‌های اخیر نشان می‌دهد این کشورها با چالش‌هایی از سوی هند، آذربایجان، ترکیه، گرجستان و تیم AIN که شامل کشتی‌گیران بی‌طرف است، مواجه خواهند شد. آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ دوم شد. هند با کسب عنوان قهرمانی در سال ۲۰۲۱ و کسب مقام دوم در سال گذشته، در میان کشورهای برتر کشتی آزاد و کشتی زنان قرار گرفته است. 

ایران ممکن است مدافع عنوان قهرمانی در کشتی فرنگی باشد اما هواداران ترکیه به عنوان میزبان مسابقات، کمال باکر دارنده مدال طلا در وزن ۱۱۰ کیلوگرم را تشویق خواهند کرد. علاوه بر او و نماینده گرجستان، امیرحسین عبدولی، کشتی‌گیران قزاقستان، قرقیزستان و هند هم مدعیان کسب طلا هستند. 

ایران مدافع عنوان قهرمانی کشتی فرنگی علاوه بر عبدولی، محمد محمدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن ۵۵ کیلوگرم و علی اکبر اصغری در وزن ۹۲ کیلوگرم را در ترکیب خواهد داشت. این تیم ایران همچنین پیام احمدی را هم در ترکیب دارد که سال گذشته در وزن ۴۵ کیلوگرم مدال برنز داشت اما حالا به ۴۸ کیلوگرم آمده است.

غلامی یکی از مدعیان کسب مدال طلا در مسابقات جهانی استانبول است اما در این راه چالشی با نماینده ازبکستان خواهد داشت که سال گذشته در وزن ۵۱ کیلوگرم طلا گرفت. 

ایران امیدوار است که از تورنمنت فاجعه بار ۲۰۲۲ که در آن تنها یک مدال طلا کسب کرد، نتایج بهتری بگیرد. در مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال آسیا، ایران ۶ مدال طلا کسب کرد و انتظار می‌رود در مسابقات جهانی امسال نیز چنین روندی تکرار شود.

ترکیب کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: علیرضا امیری

۴۷ کیلوگرم: فرزاد احمدی

۵۱ کیلوگرم: محمدمعراج مُهمدی

۵۵ کیلوگرم: محمدرضا غلامی

۶۰ کیلوگرم: امیرعلی دزفولی‌نژاد

۶۵ کیلوگرم: امیر سعیدی‌نوا

۷۱ کیلوگرم: احمدرضا محمدیان

۸۰ کیلوگرم: علیرضا عباسی

۹۲ کیلوگرم: علی‌اکبر اصغری

۱۱۰ کیلوگرم: امیرحسین عبدولی

اتحادیه جهانی کشتی لیست نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات را اعلام کرد. کشتی‌گیران روسیه و بلاروس با نام AIN در این رقابت‌ها حضور دارند. 

ترکیب کشتی آزاد به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: اهورا خاطری

۴۸ کیلوگرم: رضا سام‌سیار

۵۱ کیلوگرم: امیرمحمد نوازی

۵۵ کیلوگرم: امیررضا تیمورزاد

۶۰ کیلوگرم: سجاد پیردایه

۶۵ کیلوگرم: سینا مهدی خلیلی

۷۲ کیلوگرم: سیدابوالفضل حسینی

۸۰ کیلوگرم: ابوالفضل رحمانی

۹۲ کیلوگرم: توحید نوری

۱۱۰ کیلوگرم: ابوالفضل محمدنژاد

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =